



Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.


Regulamin sprzedaży w sklepie internetowym
POMOCOWNIA od 25.12.2014
Sklep internetowy, działający pod domeną www.e-pomocownia.pl, prowadzony jest przez Sławomira Kossakowskiego, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: F.H.U. POMOCOWNIA Import - Export Sławomir Kossakowski, wpisanego do ewidencji działalności gospodarczej Prezydenta Miasta Opola.
Siedziba Sprzedawcy:
ul. Koszyka 2 lok. 25
45-720 Opole
NIP: PL 754-113-06-40
REGON: 161507257
tel. 518-453-522
poniedziałek - piątek od godz. 8.00 do godz. 16.00
e-mail: e-pomocownia@wp.pl
§1
Słownik pojęć
- Sprzedawca – Sławomir Kossakowski, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą:Firma Handlowo Usługowa POMOCOWNIA Import - Export Sławomir Kossakowski, ul. Szymona Koszyka 2/25, 45-720 Opole, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki, NIP: PL 754-113-06-40, REGON: 161507257.
- Sklep – serwis internetowy należący do Sprzedawcy, dostępny pod domeną www.e-pomocownia.pl
- Kupujący – każdy podmiot składający zamówienie w Sklepie (konsument lub osoba nieposiadająca statusu konsumenta).
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej ze Sprzedawcą (umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 Kodeksu cywilnego).
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Rejestracja – jednorazowa czynność, polegająca na założeniu przez Kupującego konta, dokonana z wykorzystaniem panelu administracyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu.
- Towar – rzecz ruchoma, dostępna w sprzedaży w Sklepie, w szczególności pomoce dydaktyczne.
- Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego zmierzające do zawarcia umowy sprzedaży Towarów na odległość za pośrednictwem Sklepu, określające co najmniej rodzaj i liczbę Towarów.
- Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy FHU POMOCOWNIA Import - Export Sławomir Kossakowski, a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
- Newsletter – elektroniczna forma biuletynu rozsyłanego za pomocą poczty elektronicznej do Kupujących oraz innych użytkowników Sklepu.
§2
Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady zawarcia i wykonania umowy sprzedaży Towarów znajdujących się w Sklepie oraz zasady korzystania ze Sklepu.
- Do korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do Internetu, poczty e-mail oraz przeglądarki zasobów internetowych umożliwiającej wyświetlanie stron www.
- Przedmiotem sprzedaży są Towary prezentowane przez Sklep w chwili składania Zamówienia.
- Wszystkie Towary prezentowane na stronie Sklepu są wolne od wad.
- Ceny prezentowane w Sklepie podawane są w polskich złotych i zawierają podatek VAT. Ceny nie obejmują kosztów dostawy.
- Sprzedawca dokonuje sprzedaży za pośrednictwem Sklepu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- Sprzedawca ma prawo do zmiany ceny Towarów, wprowadzania oraz wycofania Towarów, udzielania rabatów na poszczególne Towary oraz przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych w Sklepie. Nie ogranicza to jednak w żaden sposób praw nabytych przez Kupujących; tj. zmiany nie dotyczą Zamówień, które zostały złożone.
- W celu umożliwienia pełnego korzystania ze wszystkich możliwości Sklepu, Kupujący może dokonać Rejestracji. Rejestracja jest jednorazowa, dobrowolna i nie jest konieczna do składania Zamówień w Sklepie. Kolejne Zamówienia realizowane są na podstawie logowania Kupującego do serwisu Sklepu.
- Zakazuje się osobom korzystającym ze Sklepu (w tym Kupującym) zamieszczania w nim treści bezprawnych (np. w opiniach o Towarze).
- Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek materiałów publikowanych na stronie serwisu Sklepu (w tym zdjęć i opisów Towarów) bez pisemnej zgody Sprzedawcy.
- Koszty wynikające z korzystania z sieci Internet przez Kupującego, uzależnione są od cennika operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usługi dostępu do Internetu, z którego korzysta Kupujący i obciążają go osobiście.
- Sprzedawca może porozumiewać się Kupującym, a Kupujący ze Sprzedawcą poprzez pocztę e-mail (e-pomocowni@wp.pl), telefonicznie pod numerem 518 453 522 (od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 16.00), pisemnie listem na adres Sprzedawcy oraz za pomocą formularza znajdującego pod adresem Kontakt.
- Wszelka korespondencja elektroniczna wysyłana przez Sprzedawcę podlega ochronie antywirusowej i kierowana jest wyłącznie do określonego Kupującego.
§3
Składanie Zamówień
1. Sprzedawca umożliwia składanie Zamówień w następujący sposób:
- za pośrednictwem serwisu Sklepu wypełniając stosowny formularz Zamówienia (dodając wybrany Towar poprzez funkcję „koszyk”, a następnie postępując zgodnie z dalszymi informacjami umieszczonymi na stronie Sklepu, aż do kliknięcia przycisku („Zamawiam i płacę”), a następnie potwierdzając Zamówienie klikając na link zamieszczony w mailu wysłanym do Kupującego,
- telefonicznie na numer przeznaczone do składania Zamówień, dostępne w § 2 ust. 4 Regulaminu,
- pocztą elektroniczną (e-mail) na adres e-pomocownia@wp.pl.
2. Po złożeniu Zamówienia poprzez Sklep Kupujący otrzymuje niezwłocznie (w terminie 1 dnia roboczego) poprzez e-mail potwierdzenie złożenia Zamówienia, zawierające informację o wszystkich istotnych warunkach umowy sprzedaży Towaru.
3. Składając Zamówienie poprzez Sklep Kupujący w mailu potwierdzającym złożenie Zamówienia otrzymuje w załączniku fakturę Pro forma, następnie Sklep potwierdza przyjęcie Zamówienia przez Sprzedawcę do realizacji i zawarciu umowy sprzedaży Towaru zgodnie z Zamówieniem.
4. Niezbędnym warunkiem złożenia Zamówienia poprzez e-mail, telefon lub faks jest określenie przez Kupującego:
- rodzaju Towaru oraz określenie cech szczególnych Towaru (jeżeli takowe występują),
- ilości zamawianych Towarów,
- pełnych danych adresowych: adresat (imię i nazwisko, nazwa firmy), adres dostawy (ulica, nr domu, mieszkania, kod pocztowy, miasto), telefon kontaktowy (dla kuriera) oraz adres e-mail lub numer faksu,
- informacji o formie płatności – za pobraniem lub przelewem,
- preferowanego sposobu dostawy zamawianych Towarów.
5. Po złożeniu Zamówienia przez Kupującego poprzez e-mail, faks lub telefonicznie, Kupujący otrzymuje niezwłocznie (w terminie 1 dnia roboczego) poprzez e-mail lub faks potwierdzenie złożenia Zamówienia, zawierające informację o wszystkich istotnych warunkach umowy sprzedaży Towaru.
6. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby realizacji płatności:
- przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy przed dostarczeniem Towaru,
- przelewem w terminie do 14 dni od dnia otrzymania Towaru i faktury – tylko w przypadku płatności dokonywanych przez jednostki budżetowe, w tym placówki oświatowe,
- gotówką za pobraniem do rąk kuriera.
7. Anulowanie lub modyfikacja zamówienia przez Kupującego jest możliwe do czasu gdy Zamówienie nie zostało jeszcze wysłane. W tym celu należy lub skontaktować ze Sprzedawcą. Nie uchybia to w żaden sposób prawu konsumenta do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od wydania Towaru
8. Składając Zamówienie poprzez e-mail, faks lub telefonicznie, po otrzymaniu od Sprzedawcy e-maila lub faksu potwierdzającego złożenie Zamówienia, Kupujący zobowiązany wysłać do Sprzedawcy e-mail lub faks zawierający oświadczenie o przyjęciu oferty Sprzedawcy, będący niezbędnym warunkiem przyjęcia przez Sprzedawcę Zamówienia do realizacji. Efektem otrzymania przez Sprzedawcę maila potwierdzającego jest przyjęcie Zamówienia przez Sprzedawcę do realizacji i zawarcie umowy sprzedaży Towaru zgodnie z Zamówieniem.
9. Kupujący dokonujący zapłaty przelewem powinien zapłacić za Towar wraz kosztami dostawy w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy Sprzedaży, określonego zgodnie z § 3 ust. 3 i 6 Regulaminu. Po tym terminie oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca.
10. Informacje o kosztach dostawy są uwidaczniane w procedurze składania Zamówienia (w formularzu). Szacunkowy czas dostarczenia zamówienia wynosi:
Sposób dostawy |
Przedpłata (przelew ) |
Pobranie |
Czas dostarczenia |
Firma kurierska |
25,00 zł |
32,00 zł |
1 - 2 dni robocze |
Firma kurierska |
25,00 zł |
brak opcji |
7 - 14 dni roboczych |
Firma kurierska |
25,00 zł |
32,00 zł |
3 - 5 dni roboczych |
Odbiór osobisty |
bezpłatnie |
bezpłatnie |
w ustalonym terminie |
Firma kurierska zakup powyżej 500zł. |
bezpłatnie |
brak opcji |
7 - 14 dni roboczych |
Koszt dostawy może ulec zwiększeniu w przypadku produktów o niestandardowych gabarytach i/lub większej wadze, o czym Kupujący jest informowany przed zawarciem umowy. Ponadto informacja o kosztach dostawy została umieszczona na stronie głównej Sklepu w zakładce „Koszty dostawy”. Koszty dostawy doliczane są do ceny Towaru i ponoszone są przez Kupującego.
§4
Realizacja Zamówień
- Warunkiem realizacji zamówienia złożonego przez Kupującego jest podanie przy wypełnianiu interaktywnego formularza albo przy składaniu zamówienia e-mailem, telefonicznie lub faksem prawdziwych danych osobowych i kontaktowych (umożliwiających weryfikację Zamówienia).
- W przypadku, gdy Kupujący nie wybrał opcji płatności za całe Zamówienie przed jego realizacją (przelewem), warunkiem przyjęcia do realizacji Zamówienia o wartości powyżej 6000,00 zł jest dokonanie przez Kupującego przedpłaty za zamówiony Towar – w wysokości uzgodnionej z Kupującym, nie większej niż 50% wartości Towaru. W przypadku takich Zamówień Sprzedawca może uzgodnić z Kupującym zmianę sposobu płatności i dostawy.
- Czas realizacji Zamówienia przez Sprzedawcę wynosi średnio do 7 dni roboczych i jest podany przy każdym produkcie (z wyjątkiem Towarów na indywidualne zamówienie – wówczas termin realizacji Zamówienia jest uzgadniany z Kupującym indywidualnie). Przy płatności przelewem powyższy termin wydłuża się o czas realizacji przelewu. Do tego czasu należy doliczyć czas niezbędny na dostawę zamówionego Towaru do Kupującego.
- Czas dostawy przesyłki kurierem wynosi od 1 do 2 dni roboczych od zrealizowania Zamówienia.
- Jeżeli kupującym jest Konsument, Sprzedawca wydaje Towar Kupującemu, nie później niż trzydzieści dni od dnia zawarcia umowy, chyba że umowa stanowi inaczej.
- Dowodem dokonania zakupu jest paragon lub na życzenie Kupującego faktura VAT, które Kupujący otrzymuje wraz z Towarem lub w oddzielnej przesyłce.
- Sprzedawca realizuje dostawę Towarów poprzez firmę kurierską.
- Miejscem spełnienia świadczenia przez Sprzedawcę jest wskazane przez Kupującego w procedurze składania Zamówienia miejsce odbioru Towaru (adres dostawy).
- Odbierając dostarczoną przez kuriera przesyłkę Kupujący obowiązany jest ją zbadać (na podstawie art. 545 2 Kodeksu cywilnego). W przypadku uszkodzenia przesyłki Sprzedawca zaleca sporządzenie protokołu szkody w obecności kuriera oraz niezwłoczne poinformowanie o tym Sprzedawcy. Brak sporządzenia protokołu szkody nie jest równoznaczny z wygaśnięciem prawa konsumenta do złożenia reklamacji w zakresie uszkodzeń powstałych w trakcie przesyłki; protokół jest jednak pomocny w procedurze reklamacji. Brak protokołu uszkodzenia przesyłki może utrudnić konsumentowi dochodzenie ewentualnych roszczeń od Sprzedawcy oraz ustalenie osoby odpowiedzialnej za uszkodzenie przesyłki. Reklamacje w zakresie uszkodzeń powstałych w trakcie przesyłki złożone przez Kupujących niebędących konsumentami, bez załączonego protokołu szkody, nie będą rozpatrywane.
- W przypadku błędnego lub niedostatecznego wypełnienia formularza rejestracji lub niedostatecznego określenia danych w zamówieniu e-mailem/telefonicznie Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby skontaktować się z Kupującym w celu potwierdzenia przyjęcia Zamówienia. Jeśli przyjęcia Zamówienia nie będzie można potwierdzić w terminie 7 dni z uwagi na brak możliwości kontaktu z Kupującym oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca.
§5
Rękojmia i gwarancja
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego za wady fizyczne lub prawne zakupionego Towaru (rękojmia), na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym, w szczególności w przepisach art. 556 oraz art. 5561-5563
- Kupującemu z tytułu rękojmi przysługuje prawo do złożenia reklamacji zakupionego Towaru.
- Składając reklamację Sprzedawca zaleca podanie danych kontaktowych Kupującego, numeru Zamówienia, dokładne opisanie przyczyn reklamacji i żądań wobec Sprzedawcy, a także dołączenie dokumentu sprzedaży bądź jego kserokopii. Reklamacje złożone przez Kupującego niebędącego Konsumentem, bez załączonego dokumentu sprzedaży, nie będą rozpatrywane.
- W razie konieczności uzupełnienia ewentualnych braków reklamacji – Sprzedawca niezwłocznie skontaktuje się z Kupującym w sposób wskazany w 2 ust. 4 Regulaminu.
- Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest zobowiązany dostarczyć rzecz wadliwą do siedziby Sprzedawcy.
- Reklamacje z tytułu rękojmi rozpatrywane są zgodnie z treścią ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
- W procedurze reklamacji Sprzedawca nie przewiduje możliwości pozasądowego rozstrzygnięcia sporu.
- Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
- Uprawnienia Kupującego z tytułu rękojmi nie ograniczają uprawnień Kupującego wynikających z gwarancji udzielonej przez gwaranta – na zasadach wskazanych w dokumencie gwarancyjnym, o ile takowy dokument zostanie do Towaru dołączony.
- Sposób realizacji gwarancji jest ustalony przez gwaranta w dokumencie gwarancyjnym. Termin gwarancji wynosi dwa lata od dnia wydania Towaru Kupującemu, chyba że dokument gwarancyjny stwierdza inaczej.
- Reklamacja może być złożona osobiście w siedzibie Sprzedawcy lub pisemnie listem na adres Sprzedawcy.
§6
Odstąpienie od umowy
- Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży Towarów zakupionych u Sprzedawcy bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie czternastu dni, licząc od dnia wydania Towaru (tj. od dnia od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik). Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Odstępując od umowy sprzedaży Towaru Konsument może posłużyć się wzorem oświadczenia znajdującym się tutaj, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
- W razie odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest do zwrotu Towaru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru do Konsumenta (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu przez Konsumenta prawa odstąpienia od umowy.
- Zwrot płatności jest dokonywany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jaki został przez Konsumenta użyty w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Konsument zgodził się na inne rozwiązanie.
- Kupujący nieposiadający statusu Konsumenta nie ma uprawnienia do odstąpienia od umowy w terminie czternastu dni. Wobec takich Kupujących zasady i terminy odstąpienia od umowy regulują przepisy Kodeksu cywilnego.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru – zgodnie z cennikiem przewoźnika, przy pomocy którego Konsument dostarcza zwracany Towar do Sprzedawcy, tj. Konsument odsyła Towar do Sprzedawcy na własny koszt, który nie podlega zwrotowi.
§7
Ochrona danych osobowych i prywatności
- Kupujący wypełniając formularz rejestracji/zamówienia oświadcza, że podane w nim dane są zgodne ze stanem faktycznym.
- Wypełniając formularz rejestracji/zamówienia Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie podanych danych w celu realizacji i obsługi zamówienia przez Sprzedawcę, który jest jednocześnie administratorem danych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
- Dane osobowe znajdujące się w bazie danych Sprzedawcy nie są przekazywane podmiotom nie uczestniczącym w realizacji zamówienia.
- Kupujący zgodnie z powołaną powyżej ustawą ma prawo wglądu do swoich danych osobowych, możliwość ich poprawiania oraz usunięcia. Sprzedawca zapewnia każdemu Kupującemu prawo kontroli przetwarzania danych zgodnie z art. 32 ustawy o ochronie danych osobowych.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak zgody określonej w § 7 ust. 2 na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia zrealizowanie zamówienia Kupującego.
- Zapisując się do newslettera w Sklepie Kupujący wyraża zgodę na przyjętą przez Sprzedawcę politykę prywatności, czyli wykorzystywanie e-maila podanego przez Kupującego do informowania go o nowościach, promocjach i wyprzedażach.
- Adresy mailowe Kupujących, którzy zarejestrowali się w newsletterze wykorzystywane są tylko w celu wysyłania informacji o nowościach, promocjach i wyprzedażach. Adresy te nie są przekazywane osobom trzecim.
- W każdej chwili Kupujący ma prawo zrezygnować z newslettera.
- Na stronie Sklepu są wykorzystywane pliki cookies. Szczegółowe informacje w zakresie ochrony prywatności zostały zawarte w zakładce „Polityka” w serwisie Sklepu.
§8
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności postanowienia Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Konsumenta, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi Konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy. Postanowienia umów mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia ustawy o prawach konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy tej ustawy.
- Regulamin dostępny jest dla wszystkich Kupujących w wersji elektronicznej na stronach Sklepu e-pomocownia.pl (zakładka „Regulamin”) i obowiązuje w niniejszej wersji od 25.12.2014 r. Regulamin obowiązujący do dnia 24.12.2014 r. jest w wersji elektronicznej tutaj.
- Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Kupującemu treści zawieranej umowy następuje poprzez:
- udostępnienie Regulaminu na zasadach określonych w § 8 ust. 3 Regulaminu,
- przesłanie Kupującemu wiadomości e-mail,
- dołączanie do przesyłek dowodu zakupu.
Opole 2014-12-25